Přihlášení

Realitní web a jak na něj

Ať už osobní nebo realitní web by měl splňovat určité věci aby byl v online světě dobře vyhledatelný a aby si klient, který vás najde, vybral pro spolupráci jako parťáka právě vás.

Jak vybrat doménu

Doména by měla odpovídat zaměření vaší profese a měla by být vždy jedinečná. Doména by měla vyjadřovat, na jaké téma je daný web vytvořen. Jestli jde o stránky osobní, zájmové, stránky instituce nebo firemní stránky, nehraje moc velkou roli. U osobních stránek volte název domény, který bude vycházet z vašeho jména, např. davidmichal.cz.

  • Firemní doména by měla vycházet z názvu společnosti, služby nebo produktu. U firemních stránek a stránek společností je název domény velice důležitý. Vhodně zvolená doména vám může pomoci prodat vaše služby nebo zboží. Naopak špatně zvolená doména může zapříčinit, že vás potenciální zákazníci na internetu najdou buď hodně špatně nebo vás vůbec nenajdou. Název domény by měl určitě obsahovat jméno společnosti, předmět podnikání (např. hanzlikovarea­lity.cz) nebo název hlavního produktu (např. rodinnydumziz­nikov.cz), který prodáváte. Klidně může jít o přenesený význam, nadsázku či nějaký vtipný název domény, ale je důležité aby si ho lidé zapamatovali.
  • Název domény by měl být krátký, nejlépe jednoslovný nebo dvouslovný. Nikdo si nebude pamatovat příliš dlouhé slovní spojení, proto dbejte na to aby i doména, kterou vyberete byla krátká, výstižná a dobře zapamatovatelná. Ideálně by měl být název domény jednoslovný nebo dvouslovný. U dvouslovných názvů doporučujeme koupit doménu jak s pomlčkou, tak bez pomlčky např. davidmichal.cz a david-michal.cz, pokud to samozřejmě jde. Toto doporučujeme hlavně z důvodu aby druhou variantu domény nekoupila vaše konkurence a nedávala tam pomlouvačný obsah.

Kvalitní obsah

Pro vyhledávače je důležitý hlavně obsah, který na webu máte. Podle toho jsou pak zobrazovány relevantní webové stránky. Lidé totiž chtějí v dnešní době hlavně šetřit čas a hledají na internetu konkrétní věci. Pište tedy na web konkrétní věci, např. Jsem realitní makléř a specializuji se na oblast Prahy a Středních Čech, v tomhle případě když bude někdo hledat slovní spojení realitní makléř Praha, navrhne Google spíš váš web, než web makléře, který na webu bude mít jen slovní spojení jsem realitní specialista. Snažte se na web také přidávat vlastní články a unikátní obsah zaměřený na dané téma, to má Google i Seznam rád. Ideální je dávat na web nový článek jednou týdně, ale když to zvládnete jednou za 14 dní, či jednou do měsíce, bude i to lepší než nic. A že nemáte čas? Pak nejlepší řešení je, najmout si na toto specialistu. Zadat mu témata, na která chcete, aby vám články napsal, abyste se o to nemuseli starat. Sice za to zaplatíte nějaké peníze, ale ušetří vám to ve výsledku spoustu času.

Web pro mobily a tablety

V dnešní době je důležité mít web uzpůsobený pro mobilní zařízení, ale nepleťte si responzivní web a mobilní verzi webu, to jsou dvě různé věci. Responzivní web je důležitý hlavně proto, že cca 7 000 000 lidí, navštěvuje a vyhledává webové stránky z mobilního telefonu i z počítače a 900 000 lidí využívá jen mobilní telefony. Tohle snadno můžete pozorovat i u sebe, když jste někde venku (nebo i doma) a potřebujete rychle něco najít na internetu, zapínáte notebook, máte s sebou stolní počítač nebo vezmete mobil a hledáte na mobilu?

Přehledný web pro návštěvníky

Další důležitá věc, na kterou byste se měli zaměřit je to, aby byl váš web přehledný. Nedělejte z webu omalovánky, zbytečně na web nedávejte vyskakovací okna a pohyblivé prvky, pokud to není nutné, budete jen odvádět pozornost od toho důležitého a to je prodej nemovitostí. Co jde, dejte do hlavního menu, aby to návštěvníci webu měli na očích. Nezapomeňte na jednoduché a viditelné filtrování nemovitostí, na sekci o vás, sekci reference, aktuality a kontakt.

Fotky promlouvají

V případě osobních stránek realitního makléře obzvlášť. Bez hezkých fotek, nebudete mít nikdy hezký web. Nechte se vyfotit od kvalitního fotografa, věnujte tomu trochu času a peněz, fotky jsou to první, co návštěvník webu uvidí a na co padne lidské oko, když otevře web. To samé platí i o fotografiích u nemovitostí, hezké a kvalitní fotky prodávají, řiďte se tím i u sebe, protože to co chcete na vašem osobním webu prodat, jste vy a vaše práce.

Váš příběh

Váš osobní realitní web, musí prodat vás jako realitního makléře, to je jeho hlavní úkol. Řekněte tedy těm, co na váš web přijdou, něco o sobě. To jak moc půjdete do detailů, jestli zvolíte čistě popis profesní kariéry, nebo do toho zapojíte i něco z vašeho soukromí je jen na vás.

Vaše reference

Nezapomeňte na web umístit i vaše reference. Pochlubte se úspěchy, které máte za sebou. Jestli máte videoreference, dejte je na web. Máte pracovní Facebook? Dejte tam odkaz, obzvlášť pokud vám i tam klienti píší reference, to samé platí o profilu na Google mapách a firmách u Seznamu. Děláte homestaging? Dejte to na web i s fotkami před a po, nezapomeňte na ně, ať mají návštěvníci webu srovnání. Točíte videoprohlídky? Dejte na web ukázky, můžete tam dát i první pokusy o videoprohlídku, případně nepovedené záběry, návštěvníky to pobaví a o to víc jim můžete být blíž. Pokud děláte 3D prohlídky, točíte dronem, pomůžete se stěhováním, nebo cokoliv dalšího, pochlubte se tím a nenechávejte si to pro sebe.

Ukázky webových prezentací, které jsme realizovali:

S výrobou nových www stránek vám rádi pomůžeme a poradíme vám jak na to. Neváhejte nás kontaktovat.

*
*
*
*

Další zajímavé články na realitní téma:

Zpět na Aktuality